Leveranstid
Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar för lagerartiklar. Detta avser tiden från det att vi har mottagit din beställning tills den skickas från vårt lager. Ytterligare tid krävs för transportföretaget att leverera varorna till en agent eller till ditt hem.
Aktuella fraktkostnader inom Sverige
- Beställningar under 15 kg: 100 SEK – Skickas för upphämtning hos närmaste agent.
- Beställningar över 15 kg: 400 SEK – Skickas till ditt hem.
Beställningsvaror
För beställningsvaror (artiklar som vi inte har i lager) är leveranstiden vanligtvis längre än för lagerartiklar. De leveranstider vi kommunicerar i vår webbshop är uppskattningar från våra leverantörer och kan därför ändras. Detta beror på att specialtillverkade varor ofta tillverkas först när de beställs och baserat på dina specifika önskemål. Det är först efter att våra leverantörers fabriker har mottagit din beställning som de kan återkomma till oss med en ungefärlig leveranstid. Vi håller dig informerad om förändringar i leveranstiden för din beställning. När din beställning har slutförts och bekräftats av vår leverantör kommer vi att kontakta dig angående den beräknade leveransveckan för din specifika beställning. Observera att även denna leveransvecka kan komma att ändras.
Vi förbehåller oss rätten för eventuella förseningar i produktionen från leverantörer eller förseningar med fraktföretag. Dessa är omständigheter som vi inte kan påverka. Vi strävar dock alltid efter att du som kund ska få dina varor inom den angivna leveranstiden. Leveranstiderna varierar och baseras på hur mycket en leverantör har att göra i sin fabrik vid en given tidpunkt. Att leveransen tar längre tid än beräknat är vanligtvis inte ett godtagbart skäl att avbryta ett köp.
Avbryt en beställning av beställningsvaror
Om du vill avbryta en redan genomförd beställning av en specialtillverkad artikel eller specialbeställd artikel hjälper vi dig att avbryta ditt köp så långt vi kan, men det finns ingen garanti för att det kommer att fungera. Vänligen kontakta oss så snart som möjligt om du önskar avbryta en beställning. Detta måste göras inom 24 timmar från beställningstillfället för att säkerställa att vi inte har haft tid att vidarebefordra din specialbeställning till leverantören. Om det medför kostnader för oss att avbryta beställningen efter att produktionen har påbörjats, förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag för detta från det återbetalade beloppet, exempelvis genom att behålla hela eller delar av det betalade beloppet.
Leverans via agent
Du får dina varor levererade till närmaste postagent, detta kommer automatiskt att vara leveransmetoden om ditt paket väger mindre än 15 kg. Om leveransen sker till en agent kommer du att bli meddelad via SMS när din beställning har nått din närmaste agent. Du har då 14 dagar på dig att hämta dina varor. Du behöver visa giltig legitimation vid upphämtning av varor.
Hemleverans
Du får dina varor levererade till ditt hem, detta kommer automatiskt att vara leveransmetoden om ditt paket väger mer än 15 kg och då levereras det på en pall. Vid hemleverans kommer du att bli meddelad av transportföretaget; idag samarbetar vi med Postnord, Schenker och Lillebil. Leverans sker på vardagar under dagen. Du kommer att kontaktas av transportören för att boka ett datum för hemleverans. Hemleveransen inkluderar leverans till fastighetsgränsen om du bor i villa, eller porten om du bor i lägenhet. Proceduren är standard med dagens fraktföretag. Vid köp, ange ett telefonnummer som kan ta emot SMS och där du kan nås både under dagen och på kvällen. (Om du inte har en telefon som kan ta emot SMS, skickas ett e-postmeddelande eller så kommer du att bli uppringd istället).
Vid leverans krävs giltig legitimation och signatur som bekräftelse på att försändelsen har mottagits. Vid mottagandet av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen bekräftas. Om det finns synliga skador på förpackningen eller produkten måste detta noteras på leveranskvittot innan du bekräftar det. Fraktföretaget levererar inte varor utan kvitto.